2017. július 20., csütörtök

Judista Jurečka rok a pol maródil, ale cesty do Ria sa nevzdáva

"Stalo sa mi to pri rutinnom pohybe," opísal pochrámanej meniskus Jurečka. "Pri pretočení som zacítil bolesť a hneď som vedel, že je niečo zle. Ešte som to skúsil, ale nešlo to, takže nasledoval odchod domov a operácie. "

Podstúpil tretí chirurgický zákrok v priebehu dvoch minulých rokov.Najprv si v októbri 2013 v Tokiu poranil rameno a potom v júni 2015 si na Kube na prvom turnaji po návrate pretrhol krížové väzy v pravom kolene, ktoré ho zradilo aj tentoraz.

"Našťastie je to ľahšie zranenia, takže dlhodobý plán, ktorým je olympiáda, zostáva, "povedal Jurečkův tréner Marcel Frenštátská. "Pre mňa ako pre trénera je najdôležitejšie, že Saša po tej rok a pol dlhej pauze ukázal, že stále patrí do svetovej špičky."

Pred svojim tohtoročn� �m zraneniam Jurečka stihol dva turnaje, pričom na Grand Slam v azerbajdžanskom Baku bol vo štvrťfinále. "Ďalej nepostúpil len kvôli chybe spôsobenej dlhú zápasovú absenciou," upozornil Frenštátská. "Všetky predchádzajúce duely pritom vyhral pred časovým limitom."

Jurečka sa nemôže dočkať, až znovu oblečie kimono.Teraz má pred sebou Európske hry v Baku, kam odlieta v pondelok, a prísť by nemal ani o augustovej majstrovstvá sveta v kazašskej Astane.

Akú má ale šancu dostať sa na olympijské hry? "V každej váhe na nej bude dvadsaťštyri džudistov," povedal Marcel Frenštátská. "Do Ria pocestuje dvadsať najlepších podľa postavenia v rebríčku. Ďalej medailisti z predošlých svetových šampionátu a olympijských hier. V každej váhe budú mať jednotlivé krajiny len jedného zástupcu. "

Jurečka v Česku vo svojej váhe do 90 kilogramov v boji o Rio nemá vážnejšieho protivníka. "Je tu síce Da vid Klamert, ale je o štyri roky mladší.Teraz ešte nehrozí, že by ma ohrozil, ale je šikovný, "podotkol dvadsaťštyriročný Jurečka, ktorý počas svojich zranení klesol vo svetovom rebríčku z ôsmeho na 52. miesto.

" Čakal som, že to bude horšie, " priznal Frenštátská. "Teraz ho vidím v lepšej forme, než býval pred maroděním. Je na ňom, ako si poradí s dlhým výpadkom, že nezávodil. Ak sa znovu nezraní, zväz s ním na olympiádu počíta. Verím, že sa najmenej do svetovej desiatky vráti. "

Jurečka si na najlepšie svetové džudistu siahol už začiatkom tohto roka na tréningovom kempe v Japonsku. "Hľadal sme sa tam," priznal. "Vedel som, že mi to nepôjde len tak, a napriek tomu som bol veľmi sklamaný. Postupne ma hore dostával Marcel (tréner Frenštátská).Viem, že všetko chce čas. "

Spočiatku mal strach ísť do súbojov. "Hneď sme padal, takže musím do seba dostávať istotu vo chvatoch, obrane. Ale atmosféra v tom Japonsku bola výborná. "

Návrat je pre neho najnáročnejšie psychicky. Hľadá sebaistotu.

Ťažké pre neho bolo už to, aby sa vyrovnal s oboma vážnymi zraneniami. "Najprv tomu nemôžete uveriť, ale potom sa snažíte z toho niečo aj vyťažiť. Postupne som si hovoril, že sa s tým popasujem, že to tak asi malo byť. Snažil som sa myslieť pozitívne. Ono vám ani nič iné nezostáva. "A tak pozvoľna trénoval silovú vytrvalosť, spevňoval koleno, ale púšťal sa aj do skialpinizmus, aby mal prípravu pestrejšie.Makal, aby sa nielen rýchlo dostal späť, ale aby si vyčistil tiež hlavu.

Jurečka si napísal krátkodobé a dlhodobé ciele. Aké, nechce prezradiť. "To je tajné, nechám si ich radšej pre seba. Len môžem povedať, že tam je aj škola, "zmienil štúdium tretieho ročníka Fakulty telesnej výchovy a športu.

Napriek tomu prezradil aspoň jeden bod zo svojho zoznamu: Byť lepš ím človekom. Ostatne judo je pre Jurečka životná cesta. "Páči sa mi na ňom rešpekt k súperovi, čo často nebýva. Judo nie je len o zápase, ale aj o správaní, ako sa všetci k sebe pekne majú, aj keď sú aj výnimky.Navzájom sa úctivo ukláňame, protivník potom s vami Mrskni na parkety, niekoľkokrát sa znovu ukloníme a zase idete proti sebe…"


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése